خرده فروشی ، عمده فروشی ، لجستیک

آخرین نظرات

۱۰۳ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همین حالا هم منشی هوشمند آمازون یعنی آلکسا، در قالب اسپیکرهای ارزان این شرکت، به خانه‌های افراد زیادی راه پیدا کرده‌اند. با این حال آمازون می‌خواهد که هوش مصنوعی این شرکت در شرکت‌ها هم استفاده شود و در این کنار هم ابزارها و وسایل مختلفی برای استفاده از این هوش مصنوعی، به شرکت‌ها بفروشد.

قابلیت‌هایی مثل امکان تشخیص افراد، تصاویر و اجسام، به صورت پیش‌فرض روی DeepLens نصب شده‌اند.

آمازون دیروز از چند محصول جدید برای تحقق این هدف خود رونمایی کرد. بزرگترین محصول معرفی شده، یک دوربین ۲۵۰ دلاری به اسم DeepLens است. آمازون هم‌چنین از یک پلتفرم تازه برای توسعه و استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به اسم SageMaker رونمایی کرد.

این رونمایی‌های آمازون، به اضافه‌ی یکی دو محصول دیگر مثل یک سرویس برای ترجمه‌ی متون با هوش مصنوعی،‌ همگی به این موضوع اشاره دارند که آمازون هم می‌خواهد خیلی جدی روی جریان به وجود آمده در حول هوش مصنوعی حرکت کند. کاملا واضح است که آمازون گوگل را با محصولات خود هدف گرفته.

دوربین DeepLens شاید جالب‌ترین محصول معرفی شده‌ی آمازون باشد. این دوربین، مثل دوربین Clips گوگل قابلیت‌هایی بر مبنای هوش مصنوعی دارد، ولی برخلاف Clips برای توسعه دهندگان ساخته شده است. قابلیت‌هایی مثل امکان تشخیص افراد، تصاویر و اجسام، به صورت پیش‌فرض روی DeepLens نصب شده‌اند. آمازون می‌گوید که این دوربین می‌تواند انسان‌های مختلف، سگ‌ها و گربه‌ها، چهره‌ها، وسایل روزمره، حرکات افراد و حتی غذاهای گوناگون را تشخیص دهد.

شرکت‌ها می‌توانند از DeepLens برای توسعه‌ی نرم‌افزارهای مختلف که نیاز به شناسایی بصری دارند، استفاده کنند. برای مثال اگر یک انبار دارید و می‌خواهید به صورت خودکار، بار شما اسکن شود، می‌توانید چند دوربین DeepLens را در انبار خود قرار دهید. می‌توانید از هوش مصنوعی که آمازون تمرین داده است برای تشخیص آیتم‌ها استفاده کنید، یا اینکه خودتان یک الگوریتم بسازید و آن را روی دوربین‌ها لود کنید.

این دوربین آمازون می‌تواند با وضوح تصویر ۱۰۸۰p تصویربرداری کند و یک پردازنده‌ی اینتل Atom هم داخل آن قرار گرفته است. می‌توان با استفاده از وای-فای، یک پورت مینی HDMI یا اتصال USB برای انتقال داده از دوربین استفاده کرد.

منبع: The Verge

  • نیما
  • ۰
  • ۰

  

به لطف منشی هوشمند آمازون یعنی آلکسا، می‌توان از این پس در «دستینی ۲» (Destiny 2) از فرمان‌های صوتی مختلفی استفاده کرد. قابلیت جدیدی به تمام اسپیکرها و دستگاه‌های مجهز به آلکسا اضافه شده است که توسط آن، افراد می‌توانند به «گوست» خود، یا همان ربات کوچکی که در دستینی در اختیار دارند، درخواست‌های مختلفی داشته باشند.

آمازون و بانجی با همکاری یکدیگر یک اسپیکر هم عرضه خواهند کرد که شبیه به یک گوست است.

افراد با دانلود قابلیت Destiny 2 Ghost برای دستگاه آلکسا خود، می‌توانند بیش از ۱۰۰۰ جمله‌ی مختلف را به منشی هوشمند خود اضافه کنند. تمام این جملات با صدا پیشه‌ی اصلی گوست یعنی «نولان نورث» ضبط شده‌اند. بازی‌کننده‌ها می‌توانند با عبارت Alexa, ask Ghost یا Alexa, tell Ghost از آلکسا بخواهند که پیغام‌های آن‌ها را به گوست منتقل کند.

برخی از فرمان‌های صوتی که می‌توان به گوست داد، بسیار به درد بخور به نظر می‌رسند. برای مثال می‌توان چهار ست مختلف از تجهیزات را برای فعالیت‌های مختلف (Crucible و Nightfall و Strike و Trials of the Nine) ذخیره کرد و سپس از آلکسا درخواست کرد که آن‌ها را در لحظه برای‌شان فعال کند. فرمان‌های صوتی مختلفی با گوست جواب می‌دهند. می‌توان از این ربات خواست تا قوی‌ترین موشک انداز که در اختیار دارید را فعال کند، یا درخواست‌هایی این چنین.

فرمان‌های صوتی گوست هم‌چنین برای تنظیم کلن شما هم به کار می‌آیند.

آمازون و استودیوی بازی‌سازی بانجی با همکاری یکدیگر، یک اسپیکر هم عرضه خواهند کرد که شبیه به یک گوست است. این اسپیکر وای-فای باید به یک دستگاه متصل شود که آلکسا دارد.

بهتر است که برای آشنایی کامل با قابلیت‌های آلکسا در دستینی ۲، ویدیوهای زیر را ببینید.

 
 
 
 
 

 

منبع: Polygon

  

  • نیما
  • ۰
  • ۰

شرکت آمازون بود که محصولی به اسم «اسپیکر هوشمند» را به صورت انبوه تولید و با موفقیت بالایی آن را به خانه‌ی افراد وارد کرد. دو سالی از عرضه‌ی اسپیکر هوشمند «آمازون اکو» (Amazon Echo) می‌گذرد و امروزه تمام شرکت‌ها می‌خواهند یک اسپیکر هوشمند داشته باشند و منشی هوشمند خود را به آن متصل کنند. گوگل یک اسپیکر هوشمند عرضه کرده است و اپل هم به زودی وارد این بازی می‌شود.

هر دو شرکت اخیرا قیمت مدل ارزان اسپیکر خود را به ۲۹ دلار کاهش داده‌اند.

در حال حاضر رقیب اصلی Amazon Echo اسپیکر Google Home است. آمازون اکو مدل‌های مختلفی دارد که به نیازهای کاربران مختلف پاسخ می‌دهد. اسپیکر هوشمند گوگل هم در سه مدل Google Home، Google Home Mini و Google Home Max عرضه می‌شود.

موسسه‌ی آماری Consumer Intelligence Research Partner اخیرا گفته است که تا امروز بیش از ۲۰ میلیون اسپیکر آمازون اکو فروخته شده است. این رقم برای اسپیکر گوگل هوم، برابر با ۷ میلیون دستگاه است. البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که آمازون نزدیک به دو سال زودتر از گوگل وارد این بازار شده و توانسته است به خوبی منشی هوشمند آلکسا را در خانه‌های افراد جای دهد.

از طرف دیگر گوگل در مدت زمان کوتاهی توانسته است ۷ میلیون دستگاه Google Home بفروشد. هر دو شرکت رقابت سنگینی با یکدیگر دارند و اخیرا قیمت مدل ارزان اسپیکر خود را به ۲۹ دلار کاهش داده‌اند.

موسسه‌ی آماری Gartner پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۱ سالانه ۳.۵ میلیارد دلار اسپیکر هوشمند به فروش برسد. سال گذشته ۷۲۰ میلیون دلار اسپیکر هوشمند به فروش رفته بود.

منبع: Phone Arena

  • نیما
  • ۰
  • ۰

یکی دو سالی است که درباره‌ی برنامه‌های بزرگ اپل در ساخت محتوای چند رسانه‌ای، مثل فیلم و سریال، می‌شنویم. اپل حتی یکی دو مجموعه‌ی خوب هم مثل Planet of the Apps و Carpool Karaoke ساخته و پخش کرده است. اخیرا حتی شنیدیم که اول می‌خواهد یک مجموعه‌ی سریالی علمی-تخیلی بزرگ بسازد.

شایعات می‌گویند که اپل تصمیم دارد یک سرویس بزرگ استریم فیلم و سریال راه بیاندازد.

با این حال، خبر جدیدی منتشر شده که می‌گوید اپل تصمیم گرفته است محتوایی مختص کودکان بسازد. بر اساس گزارشی جدید که خبرگزاری Variety منتشر کرده است، اپل یکی سه نفر از تهیه کننده‌های تلویزیونی آمازون را استخدام کرده است. یکی از این افراد، «تارا سورنسن» (Tara Sorensen) است که تهیه کنندگی برنامه‌های کودکان آمازون را به دست داشته. او قرار است در اپل هم کار سابق خود را ادامه دهد.

بدون شک به این زودی‌ها قرار نیست شاهد برنامه‌های تلویزیونی و سریالی اپل باشیم. با این حال، کاملا واضح است که اپل بسیار جدی مشغول ساخت تیمی بزرگ برای تولید محتوای مختلف است.

شایعات می‌گویند که اپل تصمیم دارد یک سرویس بزرگ استریم فیلم و سریال راه بیاندازد؛ برنامه‌های فعلی اپل برای ساخت محتوا هم مطمئنا در راستای همین تصمیم حرکت می‌کنند.

منبع: Uberigzmo

  • نیما
  • ۰
  • ۰

همه شواهد حاکی از این هستند که گوگل به شدت در حوزه همکاری برای ساخت بلندگوهای هوشمند همراه با دستیار صوتی فعال شده است. ظاهرا گوگل قصد دارد رقابت با آمازون را از آنچه پیشتر شکل گرفته بود هم شدیدتر کند.

طبق جدیدترین اطلاعاتی که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته شرکت‌های مختلفی امسال بلندگوی هوشمند معرفی می‌کنند که در میان آن‌ها حضور شرکت‌هایی مثل JBL، لنوو، ال‌جی و سونی بیشتر جلب توجه کرده‌اند چون احتمالا صفحه‌‎نمایش خواهند داشت و از دستیار صوتی گوگل استفاده می‌کنند. ظاهرا این بلندگوها تابستان در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

گوگل اطلاعات دقیقی درباره امکانات این بلندگوهای صفحه‌نمایش‌دار در اختیارمان قرار نداده اما در عمل این صفحه‌نمایش نوعی رابط کاربری است که به شکل کامل از قابلیت‌های صوتی بهره می‌برد. دستیار صوتی گوگل اسیستنت می‌تواند بسیاری از قابلیت‌های شناخته شده یک دستیار صوتی را برای کاربر انجام دهد. بهتان تقویم، تصاویر، مسیرها، رسیدها و بسیاری موارد این چنینی را نشان دهد و امکان برگزاری ویدیو کنفرانس را در اختیارتان بگذارد.

به هر حال باید منتظر باشیم تا مجموعه دقیق‌تری از اطلاعات درباره بلندگوی هوشمند جدیدی که گوگل در ساخت آن‌ها همکاری داشته در دسترس‌مان قرار بگیرد اما به نظر می‌رسد امسال شاهد معرفی چندین مدل از بلندگوهای هوشمند دارای صفحه‌نمایش توسط شرکت‌های مهم حوزه تکنولوژی باشیم که از دستیار صوتی گوگل استفاده خواهند کرد.

منبع: The Verge

  • نیما
  • ۰
  • ۰

لکسوس و تویوتا، دو برند محبوب ژاپنی تا سال ۲۰۱۹ به دستیار صوتی آمازون یعنی «آمازون الکسا» (Amazon Alexa) مجهز می‌شوند.

سیستم اینفوتینمنت (infotainment) را احتمالا می‌شناسید. اینفوتینمنت اصطلاحی است که از ترکیب دو کلمه‌ی اطلاعات (Information) و سرگرمی (Entertainment) تشکیل شده و به سامانه‌ی خودروهای جدید و لوکس اشاره دارد. سرنشینان یک خودرو می‌توانند با این سیستم کارهای مختلفی را به آسانی انجام دهند؛ از استفاده از سیستم مالتی مدیای خودرو گرفته تا وب‌گردی، مسیریابی و کار با اپلیکیشن‌های ویژه.

به گفته‌ی تویوتا: سرویس‌های صوتی به سرعت درحال رشد هستند و هر روز محبوب‌تر می‌شوند. برای همین آمازون الکسا می‌تواند باعث راحتی برای مشتریان تویوتا و لکسوس شود تا حین رانندگی از ویژگی‌های آن بهره‌ ببرند.

در نمایشگاه CES امسال، تویوتا اعلام کرده که محصولات آینده‌ی خود را با سیستم اینفوتینمنت جدید Entune 3.0 و محصولات شرکت لکسوس را با سیستم Enform 2.0 عرضه می‌کند. این سیستم‌های طراحی شده از دستیار صوتی آمازون الکسا پشتیبانی می‌کنند. این خودروساز ژاپنی هنوز اعلام نکرده که چه مدل‌ از محصولات خودش را دقیقا با این ویژگی‌ها عرضه می‌کند اما طبق اطلاعات منتشر شده، تویوتا کمری ۲۰۱۸ از جمله‌ خودروهای ساخت این شرکت است که به سیستم Entune 3.0 مجهز می‌شود. البته تویوتا در ادامه گفت که مدل‌های بیشتری را تا سال ۲۰۱۹ به الکسا بهره‌مند می‌کند.

الکسا

با توجه به این که شرکت‌های زیادی به پلت‌فرم‌های مختلف سیستم اینفوتینمنت یعنی اندروید اتو، کارپلی و آمازون الکسا کشیده می‌شوند، می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد عرضه‌ی خودروهای لوکس و حتی میان‌رده مجهز به این فناوری هوشمند و جدید باشیم.

منبع: TheVerge

  • نیما
  • ۰
  • ۰

از امروز دوشنبه دوم بهمن فروشگاه‌ Amazon Go که در آمریکا بسیاری منتظر افتتاح آن بودند در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد. این فروشگاه اولین نمونه از فروشگاه‌های آمازون است که صندوق‌دار ندارد. همین موضوع چالش مهمی بود که باعث شد افتتاح این فروشگاه حدودا یک سالی به تاخیر بیفتد اما بالاخره امروز شاهد به ثمر رسیدن این تلاش‌‎ها هستیم.

اما این فروشگاه چطور کار می‌کند؟ خریدار قبل از ورود به این فروشگاه باید اپ مجانی Amazon را دانلود کند و آن را به حساب خرید آمازون لینک کند. این اپ عرضه شده و برای دستگاه‌های اندرویدی و همچنین آیفون قابل استفاده است. با داشتن این اپ خریدار می‌تواند با استفاده از QR code وارد فروشگاه شود. این شیوه ورود به هوش مصنوعی به کار گرفته شده در فروشگاه اجازه می‌دهد فرد خریدار و اجناسی که برمی‌دارد را بررسی کند. وقتی اجناس را برداشتید می‌توانید از فروشگاه خارج شوید و درست همان زمان میزان کل مبلغ خرید از حساب آمازون‌ شما کم می‌شود.

به این ترتیب فرایند خرید بسیار سریع، بدون اتلاف وقت و از طریق هوش مصنوعی انجام می‌شود. اگر این فروشگاه بتواند بدون مشکل به کارش ادامه دهد انتظار داریم چندین فروشگاه دیگر از همین نوع هم به زودی افتتاح شود.

  • نیما
  • ۰
  • ۰

آمازون یکی پس از دیگری از پروژه‌های جدید خود رونمایی می‌کند. پس از فروشگاه‌های بدون متصدی و کاملا هوشمند، این بار آمازون خبر از ورود به حوزه‌ی بیمه داده است. آمازون قرار است وارد حوزه‌ی بیمه‌ی سلامت شود، صنعتی که برخلاف دیگر پروژه‌های آمازون، ورود و فعالیت در آن بسیار پیچیده‌‌تر و سخت‌تر است. با این حال، آمازون مطمئن شده است تا همکاران خوبی برای بیمه‌ی سلامت خود پیدا کند.

پروژه‌ی بیمه‌ی سلامت آمازون فعلا در مرحله‌ی برنامه-ریزی قرار دارد.

بیمه‌ی سلامت آمازون با همکاری شرکت اقتصادی JPMorgan Chase و سرمایه‌گذاری «وارن بافت» (Warren Buffett)، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران ایالات متحده، شکل گرفته است.

اطلاعات زیادی از این بیمه‌ی سلامت ارایه نشده است. خبرگزاری واشنگتن پست گفته است که پروژه‌ی بیمه‌ی سلامت آمازون فعلا در مرحله‌ی برنامه-ریزی قرار دارد. هدف از راه اندازی این بیمه، کاهش هزینه‌های درمان و پیشرفت تکنولوژی‌های صنعت سلامت است.

با اینکه سه شرکت آمازون، JPMorgan Chase و شرکت Berkshire Hathaway (شرکت وارن بوفت) این بیمه‌ی سلامت را راه می‌اندازند، ولی قرار نیست در آن دخالتی داشته باشند. این شرکت بیمه کاملا مستقل خواهد بود و هدف آن هم درآمدزایی نیست.

«جف بزوس»، مدیر عامل آمازون، می‌داند که ورود به این حوزه به هیچ وجه راحت نخواهد بود: «سیستم بیمه‌ی سلامت بسیار پیچیده است و ما هم با در نظر گرفتن این درجه‌ی سختی بسیار بالا، می‌خواهیم چالش ورود به آن را قبول کنیم.»

منبع: Ubergizmo

  • نیما
  • ۰
  • ۰

شرکت‌های ارسال مرسوله در ایالات متحده مثل FedEx یا UPS و حتی سرویس پستی این کشور، به لطف فروشگاه آمازون درآمد خوبی به جیب می‌زنند. با این حال، آمازون به تدریج می‌خواهد خودش را هم به مرحله‌ی ارسال کالا وارد کند. به نظر می‌رسد آمازون می‌خواهد یک سرویس ارسال کالا مثل FedEx برای خود تاسیس کند و محصولاتی که می‌فروشد را از طریق سرویس خودش به دست خریداران برساند.

آمازون حتی برنامه دارد سرویس ارسال خود را در اختیار دیگر شرکت‌ها هم با قیمتی پایین‌تر از رقبا قرار دهد.

بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری وال استریت ژورنال منتشر کرده است، آمازون تا چند هفته‌ی دیگر سرویس ارسال کالای خود را راه اندازی خواهد کرد. این سرویس طبق اطلاعات منتشر شده، «ارسال با آمازون» (Shipping with Amazon) نام دارد و قرار است در مرحله‌ی اول فقط در در لس آنجلس راه بیافتد. برنامه‌ی آینده‌ی آمازون گسترش این سرویس به تمام ایالات متحده است.

ارسال آمازون

در قالب سرویس جدید آمازون، این شرکت محصولات فروشنده‌های خود را دریافت می‌کند، سپس آن‌ها را مستقیما توسط سرویس ارسال خود می‌فرستد. اگر استفاده از FedEx یا UPS هزینه‌ی کمتری داشته باشد، آمازون به جای سرویس خود از آن‌ها برای ارسال برخی بسته‌ها استفاده خواهد کرد.

گفته شده آمازون حتی برنامه دارد سرویس ارسال خود را در اختیار دیگر شرکت‌ها هم با قیمتی پایین‌تر از رقبا قرار دهد؛ طوری که رقابت بزرگی بین سرویس‌های ارسال کالا در ایالات متحده به وجود خواهد آمد.

منبع: Wall Street Journal

  • نیما
  • ۰
  • ۰

یکی از مشکلاتی که می‌تواند برای کاربران به وجود بیاید این است که خرید اینترنتی که انجام داده، زمانی ارسال شود که او در مکان مورد نظر حضور نداشته باشد. شرکت آمازون در این شرایط بسته را جلوی در منزل افراد می‌گذارد. اینجا یک مشکل وجود دارد. ممکن است سفارش توسط فرد دیگری باز شود و یا پس از ارسال به آن آسیب وارد شود. این اتفاق دیگر به آمازون ارتباطی پیدا نمی‌کند و باید فرد مزاحم را پیدا کرد.

حالا به نظر می‌رسد آمازون برای اینکه بتواند شکایت کاربران در این حوزه را کم کند دست به کار جدیدی زده است. این شرکت از این به بعد پس از ارسال سفارش به در منزل کاربران، از آن عکس می‌گیرد و نشان می‌دهد که سفارش تا زمان ارسال و تحویل کاملا سالم بوده است.

پس از این کاربران می‌توانند از ارسال بسته اطمینان داشته باشند و اگر فکر کردند که بسته آن‌ها آسیب دیده یا ارسال نشده، آمازون به آن‌ها تصویر زمان تحویل را نشان می‌دهد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر کاربر بخواهد از زمان ارسال بسته عکس گرفته نمی‌شود.

 

منبع: imore

  • نیما