خرده فروشی ، عمده فروشی ، لجستیک

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

معرفی و تاریخچه فروشگاه اینترنتی Target

مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تارگت (Target) دومین فروشگاه بزرگ خرده‌فروشی بعد از والمارت است. شرکت تارگت سال ۱۹۰۲ توسط شخصی به نام جورج دیتون (George Dayton) تاسیس شده و در شهر مینهسوتا مستقر است. این شرکت ابتدا با نام Goodfellow Dry Goods ثبت شد و در سال ۱۹۱۰ به شرکت دیتون (Dayton) تغییرنام داد. بعدها این شرکت شاخه‌های بیشتری با نام‌های مختلف یافت و همگی تحت نام دِیتون-هادسون بودند. اولین فروشگاه با نام Target در سال ۱۹۶۲ در شهر روسِویل افتتاح شد.

فروشگاه تارگت در سال ۱۹۷۰ به عنوان پردرآمدترین بخش از شرکت مادر دِیتون-هادسون معرفی شد و پس از آن شروع به افتتاح فروشگاه‌های متعدد در سراسر کشور با نام تجاری Target کرد. این شرکت موفق به عنوان پیشرو در فروش اجناس با قیمت ارزان معرفی شد. و بعد از سال ۲۰۰۰ نام تجاری‌اش را به Target Corporation تغییر داد و پس از آن به بازار ایالات متحده وارد شد. اکنون تارگت بیش از ۱،۸۲۲ فروشگاه در سراسر ایالات متحده دارد. پس از موفقیت تارگت در بازار ایالات متحده، این شرکت تمرکز فعالیت‌های خود را به این کشور منتقل کرد. فرمت‌های مختلف خرده‌فروشی تارگت شامل :

  • فروشگاه‌های تخفیفی تارگت (discount store Target)
  • هایپرمارکت‌های سوپر تارگت (hypermarket SuperTarget)
  • و فروشگاه‌های با فرمت منعطف (flexible forma)

است که قبلا با نام CityTarget یا TargetExpress شناخته می‌شدند.

از تارگت تقریباً همه چیز می‌توانید بخرید، اما لوازم الکترونیکی، کنسول‌های بازی، محصولات اپل بیشترین طرفدار را در حراجی‌های بلک فرایدی تارگت دارند. سال گذشته، پس از best buy و ebay، فروشگاه اینترنتی تارگت بهترین گزینه برای تخفیف‌های Apple gear بود.

سایت فروش اینترنتی تارگت (target.com)

سایت Target.com بستری بر ارائه و نظارت بر ابتکارات تجارت الکترونیک شرکت تارگت است. این سایت در اواسط سال ۲۰۰۰ راه‌اندازی شد. در ابتدای تاسیس وب سایت تارگت، قرار بود که یک پورتال خرید محلی در آمریکا باشد، اما در حال حاضر در سراسر جهان عرضه می‌شود. در این وبسایت نیز تعداد زیادی از محصولات به فروش می‌رسد و در میان مردم نیز محبوب است. این شرکت ادعا می‌کند که با کیفیت‌ترین محصولات را با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌کند و بنابراین مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. و می‌توان گفت که این ادعا هم درست است. چرا که تعداد زیادی از مردم وفادار به این سایت هستند و از جای دیگر خرید نمی‌کنند و به دلیل وجود همین مشتریان وفادار هست که این وبسایت در حال پیشروی است. این شرکت اغلب به واسطه تاکید بر “تامین نیازهای خریداران جوان‌تر” و والمارت با استراتژی “همیشه قیمتی پایین‌تر” شناخته می‌شوند.

طبق یک نظرسنجی سایت Target.com در سال ۲۰۰۸ بطور متوسط ۲۸۸ میلیون بازدید کننده را جذب کرده بود و این یعنی شروع موفق فروش اینترنتی خرده‌فروشی بزرگ تارگت!

در سایت target.com شما به راحتی می توانید کالاهای مردانه ، زنانه و کودک را خریداری کنید. این سایت به دلیل داشتن امکانات انعطاف پذیر، حمل و نقل رایگان  و تخفیفات بزرگ می‌تواند بهترین لذت یک خرید اینترنتی را برای مشترین خود فراهم کند. مهم‌ترین چیز در سایت target.com فروش محصولاتی است که افراد در زندگی روزانه خود به آن نیاز دارند است.

عوامل موفقیت فروشگاه اینترنتی موفق تارگت

فروشگاه اینترنتی تارگت نیز مانند والمارت، سایت فروش و فروشگاه اینترنتی خود را بعد از فروشگاه‌های فیزیکی راه‌اندازی کرده است. راهی که برای برخی شرکت‌ها مثل آمازون، بصورت برعکس طی می‌شود. آمازون از ابتدا فروش خود را بصورت اینترنتی آغاز کرد و بعدها برای گسترش فروش و هرچه قدرتمند کردن برند خود، اقدام به خرید فروشگاه‌های زنجیره‌ای کرد تا محصولات خود را بصورت فیزیکی نیز ارائه دهد. همچنین فروشگاه‌های مخصوص به خود را نیز راه‌اندازی کرد.

از عوامل موفقیت تارگت چه در بخش فروش فیزیکی و چه در فروشگاه اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عرضه اجناس متنوع با قیمت مناسب و موردنیاز اقشار مختلف بخصوص جوانان
  • به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته در فروش محصولات؛ مثلا استفاده از واقعیت افزوده
  • استفاده از پلتفرم موبایلی در کنار سایت برای فروش بیشتر از تمامی کانال‌های فروش
  • ارائه خدمات مناسب لجستیکی برای خریدهای اینترنتی
  • توجه به مسائل زیست محیطی که باعث حمایت دولت از این برند شده است
  • حفظ حریم خصوصی و اطلاعات مشتریان و پشتیبانی فروش
  • ۹۷/۰۹/۰۶
  • نیما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی