خرده فروشی ، عمده فروشی ، لجستیک

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

تاریخچه و سال نگار گروه فروشگاه های کرفور فرانسه

۱۹۵۹

شرکت کارفور توسط خانواده های Fournier و Defforey ایجاد شد.

۱۹۶۱

شرکت کارفور ، اولین سوپر مارکت خود را در شهر Annecy منطقه Haute savoie افتتاح کرد.

۱۹۶۳

شرکت LLC Promodis که بعد ها به نام Promodes تغییر نام داد ، در سال ۱۹۶۳ افتتاح شد. این شرکت از ادغام دو خانواده عمده فروشی در شهر Normandy که توسط Paul – Auguste Halley ، Leonor Duval – lemonier مدیریت می شد ، بوجود آمد.

۱۹۷۰

در سال ۱۹۷۰ سهام شرکت کارفور در بورس اوراق بهادار پاریس عرضه شد.

۱۹۷۲

سوپر مارکت بزرگ promodes با نام و نشان CONTINENT شروع به فعالیت کرد. فروشگاههای convenience هم با برند shopi شروع به فعالیت کردند.

۱۹۷۳

شرکت کارفور در سال ۱۹۷۳ اولین سوپر مارکت بزرگ خود را در کشور اسپانیا با نام تجاری pryca افتتاح کرد در همین سال promodopens اولین فروشگاه غذای آماده خود را با نام تجاری shopi راه اندازی کرد.

۱۹۷۵

شرکت کارفور اولین هایپر مارکت خود را در برزیل افتتاح کرد.

دهه ۷۰

در دهه ۱۹۷۰ شرکت کارفور محصولات خود را با نام produits libres تولید کرد. محصولاتی که خیلی معروف نبودند و فقط محصولاتی مرغوب و ارزان قیمت بودند. شرکت promodopens هم در اسپانیا اولین هایپر مارکت بزرگ خود را افتتاح کرد.

Promodes فروشگاههای زنجیره ای مواد غذایی خود را با نام a ` Huit8 راه اندازی کرد.

ایجاد فروشگاه هایی با تخفیف بالا گسترش یافت. به طوری که شرکت کارفور فروشگاه زنجیره ای Ed را در فرانسه و فروشگاه promodes را با برند dia را در اسپانیا ران اندازی کردند.

دهه ۸۰

در دهه ۱۹۸۰ شرکت کارفور اولین کارت خرید خود را با نام pass card ( پاس کارت ) معرفی کرد. شرکت promodes هم شعبه ای که افراد در آن دارای حق عضویت بودند را در سوپر مارکت های champion راه اندازی کرد. همچنین شرکت promodes اولین سوپر مارکت بزرگ خود را در شهر porto کشور پرتغال راه اندازی کرد.

۱۹۸۲

در سال ۱۹۸۲ اولین سوپر مارکت بزرگ شرکت کارفور در کشور آرژانتین بازگشایی شد.

۱۹۸۴

در سال ۱۹۸۴ شرکت کارفور « خدمات بیمه کارفور » را راه اندازی کرد.

۱۹۸۵

شرکت کارفور محصولات خود را با نام تجاری کارفور به بازار عرضه کرد.

۱۹۸۸

در سال ۱۹۸۸ شرکت promodes از گروه تجاری primisteres تعداد ۱۲۸ سوپر مارکت را خریداری کرد. در همین سال شرکت کارفور شعار تبلیغاتی خود را معرفی کرد ( A vac Carrefour iepositive ) به زبان فرانسه یعنی

۱۹۸۹

در سال ۱۹۸۹ کارفور اولین سوپر مارکت خود را در قاره آسیا و در کشور تایوان بازگشایی کرد.

دهه ۹۰

در سال ۱۹۹۱ شرکت کارفور سهام فروشگاه های زنجیره ای Euromarche و Montlaur را خریداری کرد. همچنین اولین سوپر مارکت بزرگ خود را در یونان و خدمات مسافرتی Carrefour Vacaces را راه اندازی کرد.

۱۹۹۳

اولین شعبه های بزرگ هایپر مارکت شرکت کارفور در کشور های ترکیه و ایتالیا باز شد.

۱۹۹۴

در سال ۱۹۹۴ اولین سوپر مارکت کارفور در کشور های مالزی و مکزیک راه اندازی شد.

۱۹۹۵

شرکت کارفور اولین سوپر مارکت خود را در کشور چین راه اندازی کرد. شرکت promodes نام تجاری  Reflets de france را به منظور حفظ و نگهداری آشپزی سنتی فرانسه به بازار معرفی کرد.

۱۹۹۶

شرکت کرفور به منظور گسترش فعالیت هایش در آسیا شعبه های تایلند ، کره و هنگ کنگ را هم راه اندازی کرد شرکت promodes فروشگاه های زنجیره ای غذای آماده با نام felix potin را خریداری کرد.

۱۹۹۷

شرکت کارفور اولین سوپر مارکت های خود را در کشور های سنگاپور و لهستان راه انداخت. شرکت promodes هم سوپر مارکت زنجیره ای خود به نام catteau را خریداری کرد.

شرکت کرفور نام تجاری Escapades Gourmandes را که مخصوص محصولات کمیاب و یا محصولاتی که از قدیم کمتر شناخته شده بودند را معرفی کرد و همچنین نام تجاری Carrefour Bio را برای محصولات غذایی طبیعی انتخاب کرد.

۱۹۹۸

در سال ۱۹۹۸ شرکت کارفور در سهام شرکت Comptoirs Modernes ذینفع شده و بدین ترتیب ۱۶ فروشگاه و سوپرمارکت این شرکت جزء فروشگاه کارفور شدند و نام شان را به کارفور تغییر نام دادند. با این خرید شرکت کارفور با شرکت stoc وارد فعالیت فروشگاهی شد. شرکت promodes سهام گروههای خرده فروشی مواد غذایی چند کشور خارجی را خریداری نمود. مثلاً در کشور بلژیک از گروه GB و در کشور آرژانتین از گروه NORTE و در ایتالیا از گروه GS سهام خریداری کرد.

۱۹۹۹

دو شرکت کارفور و پرومودیس با هم ادغام شده و بزرگترین گروه خرده فروشی مواد غذایی در اروپا را پایه گذاری کردند. ( دومین شبکه جهانی فروش در دنیا )

شرکت کارفور ۸۵ سوپرمارکت را از ۶ فروشگاه زنجیره ای محلی در برزیل خریداری کرد.

۲۰۰۰

در سال ۲۰۰۰ شرکت کارفور روابط کاری خود را با شرکت پرومودیس افزایش داد ، این کار را از طریق افزایش سهم مالکیت خود در شرکتهای NORTE آرژآنتین ، گروه GS ایتالیا و Marinopoulos یونان و GB بلژیک انجام داد.

بعد از ادغام این دو گروه ( شرکت کارفور و شرکت پرومودیس ) همه فروشگاهی با نام o SHOP به صورت اینترنتی شروع شد.

۲۰۰۱

در سال ۲۰۰۱ شرکت کارفور سهام خود را به شرکت Picard surgeles فروخت.  شرکت کارفور ۱۷ پروژه بزرگراههای فرانسه را در زمینه ایستگاههای خدماتی راه اندازی کرد در همین سال شرکت کارفور آرژانتین اداره شرکت Norte را که از بزرگترین خرده فروشان مواد غذایی در آرژانتین است را به عهده گرفت شرکت کارفور سهام Espirito را توسط شرکت کارفور پرتغال خریداری کرد.

۲۰۰۲

شرکت کارفور سهام خود را در PE TsMART عرضه کرد.

۲۰۰۲

۱۸ سپتامبر ۲۰۰۲ : در بخش بازرگانی شرکت کارفور پیشنهاد شد که وارد بورس شویم.

سهامداران شرکت کارفور به منظور افزایش سرمایه پیشنهاد یک مناقصه عمومی را تصویب کردند و این کار را با عرضه سهام شرکت کامر شال کارفور که به شعبه کارفور اسپانیا وابسته بود ، انجام دادند.

۲۰۰۳

در سال ۲۰۰۳ شرکت کارفور سوپر مارکت های hyparlo را در کشور ایتالیا خریداری نمود. در همین سال شرکت کارفور سهم خود را از ۵۵% به ۱۰۰% در کشور کلمبیا افزایش داد.

  • کارفور در فرانسه تجارت بصری خود را عرضه کرد.
  •  
  • در بلژیک فروشگاههای جدید GB توسعه یافت.
  •  
  • کارفور سهام ۷ فروشگاه شیلی را به D & S واگذار کرد.

۲۰۰۴

در سال ۲۰۰۴ شرکت کارفور یک شرکت اروپایی املاک و مستعلات با نام مستغلات کارفور راه اندازی کرد. در همین سال شرکت کارفور فروش سهام خود از فروشگاه Modelo Continents و خرید سیزده سوپرمارکت در لهستان از شرکت Ahold اعلام کرد.

۲۰۰۵

در سوم فوریه سال ۲۰۰۵ شرکت کارفور نحوه تغییر نظارت بر کنترل شرکت را اعلام نمود.

یک هیئت مدیره جدید و یک گروه نظارتی جدید برای ماه آپریل تعیین شود.

از طریق خرید ۱۲ سوپرمارکت از شرکت Hypernova وابسته به A hold در ماه فوریه موقعیت گروهی شرکت تثبیت شد.

بعد از یک پیشنهاد ساده دوستانه شرکت کارفور در دسامبر ۲۰۰۵ شرکت hyparlo را راه اندازی کرد و موقعیت محکم خود را برای رشد بیشتر با ادغام دوازده سوپرمارکت در فرانسه و پنج سوپرمارکت در رومانی تثبیت کرد. در اسپانیا ، گروه کارفور اسپانیا ۴ سوپرمارکت و ۲ ایستگاه پمپ بنزین را از گروه Caprabo خریداری کرد.

۲۰۰۷

سرعت رشد سال ۲۰۰۷  یک مرحله جدید برای گروه کارفور در بهینه سازی دارایی ها بود ، به طوری که در بازار با یک رشد بالقوه ای سرمایه گذاری کرد. خرید فروشگاه ای ALacadao  ( با ۳۴ فروشگاه ) شرکت کارفور را در برزیل به بالاترین مقام خرده فروش در آن کشور ارتقاء داد. خرید فروشگاههای Tengelman با یک قیمت باور نکردنی ( ۲۵۰ مغازه و ۵۸ مغازه در حال افتتاح ) منجر به گسترش شرکت Dias در اسپانیا شد.

۲۰۰۸

افتتاحیه ها

در سال ۲۰۰۸ تعداد ۱۱۹۱ فروشگاه جدید در سطح جهان افتتاح شد که ۱۲۶ واحد از آنها فروشگاههای بسیار بزگ ( هایپر مارکت ) بود.

سوپر مارکت های زیر نظر شرکت کارفور

شرکت کارفور در سال ۲۰۰۸ سیاست بروز رسانی و مدرنیزه نمودن تعداد ۳۰۰۰ فروشگاه تحت نظر خود را دنبال نمود.

شعارهای کرفور

شعارهای فرانسوی:

  • ۱۹۸۸ – ۲۰۰۳  : با کارفور، من مثبت هستم.
  •  
  • ۲۰۰۳ – ۲۰۰۷ : خردمند انرژی
  •  
  • ۲۰۰۷ – ۲۰۰۹ : کیفیت برای همه
  •  
  • ۲۰۰۹ – ۲۰۱۰ : Positive is back
  •  
  • ۲۰۱۰ – ۲۰۱۱ : هر روز مثبت
  •  
  • تا ۲۰۱۵ : من خوشبینم

شعارهای بین المللی کرفور

  • هایپرمارکت ها : انتخاب و کیفیت برای همه
  •  
  • هایپر مارکت ها در آرژانتین : “مناسب برای شما” و “همیشه پایین ترین قیمت”
  •  
  • هایپرمارکت ها در برزیل : “هیچکس بهتر از اولین نیست” اشاره به این واقعیت که کارفور اولین هایپرمارکت دنیاست و اولین هایپرمارکت برزیل.
  •  
  • هایپرمارکت ها در کلمبیا : “کارفور، مطلوب!”
  •  
  • هایپرمارکت ها در سنگاپور : “زندگی، چیزی که می خواهم”
  •  
  • هایپرمارکت ها در اندونزی : “برای زندگی بهتر”
  •  
  • سوپرمارکت ها : “مردم قیمت ها را می خواهند، با دسترسی سریع”
  •  
  • فروشگاه های راحتی : تنها آن چیزی که شما نیاز دارید، مستقیم درب بعدی
  •  
  • هایپرمارکت ها در قبرس : “هر روز، برای شما”
  •  
  • هایپرمارکت ها در لهستان : “هر روز مثبت”
  • ۹۸/۰۷/۲۲
  • نیما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی