خرده فروشی ، عمده فروشی ، لجستیک

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

اگر شرکت شما برای تجارت الکترونیکی جهانی آمادگی دارد، فرصت‌های فروش جهانی، مهم و در حال رشد هستند. اگرچه کسب و کارهای خرده‌فروشی تجارت الکترونیکی در ایالات متحده در حال افزایش هستند و انتظار می‌رود در ۵ سال آینده به ۵۲۳ میلیارد دلار برسند،‌ اما این رقم در سطح جهان حتی با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

در سطح جهان، فروش آنلاین کسب و کار به مشتری (B2C) با سرعت زیادی در حال رشد است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۷ از مرز ۲ تریلیون دلار هم رد شود. فروش الکترونیکی در آسیا و حاشیه اقیانوس آرام در همان سال ۲۰۱۷ از رقم این فروش در آمریکای شمالی پیشی خواهد گرفت.

آغاز تجارت در آن‌سوی اقیانوس کار ساده‌ای نیست. اگر فکر می‌کنید آماده‌اید تا وسعت خرده‌فروشی خود را به آن‌سوی مرزها گسترش دهید، پس باید چند عامل مهم را بدانید.

  • عرضه و تقاضا را ارزیابی کنید.

سازمان‌ها در بازارهای بین‌المللی باید حتما درک کاملی از آنچه قصد دارند به فروش برسانند و وضعیت فعلی تقاضا داشته باشند. این علم به شما کمک خواهد کرد تا متناسب با حجم بازار، پویایی موجود در عرضه و تقاضا را برای محصولتان و قیمتی که می‌توانید برای آن تعیین کنید، در نظر بگیرید.

برای مثال، مک کنزی فهمید بیشتر خریدهای آنلاین در چین را می‌توان در چند بخش خرده‌فروشی آنلاین دسته‌بندی کرد؛ ظاهر، بازسازی، آموزشی و محصولات خانگی. این وضعیت، یک فرصت طلایی در این بازارها ایجاد می‌کند.

 

  • محصول خود را محلی و متمرکز کنید.

کسب و کارهایی که در بازارهای بین‌المللی محصولات فیزیکی و ملموس عرضه می‌کنند؛ معمولا باید راه حل‌های خود را برای پشتیبانی از ترجیحات محلی تقویت یا سازگار کنند.

یکی از معروف‌ترین مثال‌ها Mattel است (یک تولیدکننده‌ی اسباب‌بازی بزرگ). این شرکت چند سال پیش در عرضه‌ی عروسک‌های باربی در چین به خاطر چنین طرز تفکر اشتباهی شکست خورد. با توجه به گزارشات، ظاهر باربی برای دختران چینی جذاب نبود. Mattel به ذائقه‌های محلی از جمله زیبایی و لباس‌های صورتی که توسط عروسک‌های Hello Kitty در چین باب شده بود، توجه نکرد و احترام نگذاشت. باربی جذاب غربی اصلا و ابدا مورد توجه قرار نگرفت.

  • سایت خود را محلی کنید.

محلی‌سازی صحیح یک محرک حیاتی برای فروش محصول در یک منطقه‌ی خاص است. تجربه‌ی سایت تجارت الکترونیکی شما باید زمان و اهمیتی را که برای سفارشی‌سازی محصول صرف کرده‌اید، منعکس کند. مصرف‌کنندگان اگر نتوانند محصول را درک کنند یا نتوانند پیغام شما را دریافت کنند، آن را نمی‌خرند.

گلد اسمیت می‌گوید: «اگر به مخاطبان موجود در آن منطقه‌ی محلی اهمیت می‌دهید، ممکن است در نهایت اوضاع را برای خودتان بدتر کنید چون هر کسی که به آن زبان صحبت می‌کند، خواهد فهمید که این زبان به‌صورت ماشینی ترجمه شده است و این موضوع برای زبان آن‌ها اصلا خوب نیست.»

 

  • قیمت را بر اساس واحد پولی آن منطقه اعلام کنید.

قیمت‌گذاری رقابتی در هر بازار اهمیت دارد و توسط محیط آن محل و منطقه تعیین می‌شود. بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان به یک سایت تجارت الکترونیکی که دارای محصولات با قیمت‌های محلی باشد، توجه بیشتری می‌کنند.

 

عوامل زیادی در قیمت‌گذاری محلی در بازارهای جهانی دخیل هستند:

 

  • هزینه‌ی تولید محصول
  • نوسانات واحد پول خارجی
  • قیمتی که یک مشتری بین‌المللی حاضر به پرداخت است
  • قیمت‌گذاری رقیبان شما
  • قانون محلی یا وضعیت مالیات
  • روی حریم خصوصی و اطلاعات مشتری تمرکز کنید.

مشتریان دوست دارند مطمئن باشند حریم خصوصی آن‌ها رعایت و محافظت می‌شود. آن‌ها به تضمین نیاز دارند تا مطمئن شوند اطلاعات شخصی‌شان بدون اطلاع آن‌ها برای اهداف دیگری استفاده نشود.

امنیت سایبری مشکل بزرگی است که همچون طاعون به جان تجارت الکترونیکی مدرن افتاده است. با توجه به Norton study، چهل درصد از خریداران موبایل در خاورمیانه و شمال آفریقا قربانی جرایم سایبری شده‌اند.

 

توسعه‌ی کسب و کار به تجارت الکترونیکی جهانی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما در عین حال می‌تواند قدمی جدید برای پیشرفت و درخشش برندها نیز باشد. اولویت‌های خود را به‌درستی انتخاب کنید تا خسارات را به حداقل برسانید و بتوانید موفقیت خود را در گوشه‌ی جدیدی از بازار آنلاین بین‌المللی سرعت ببخشید.

 

  • ۹۷/۰۹/۱۲
  • نیما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی