معمولاً فروشگاه های اینترنتی برای مشتریان خود، در صورتی حمل و نقل رایگان را انجام میدهند که این مشتریان، به اندازه یک مبلغ مشخصی، از فروشگاه مورد نظر خرید کرده باشند. این قیمت برای فروشگاه های اینترنتی مثل هم نیست و بسته به بزرگی و کوچکی این فروشگاه ها و میزان موفق بودنشان، با هم فرق میکند.
اهمیت حمل و نقل رایگان سفارشات اینترنتی، برای مشتریان
تعیین کردن یک قیمتِ حداقلی، برای حمل و نقل رایگان سفارشات، موضوع رایجی است که معمولاً فروشگاه های اینترنتی آن را طبق قابلیت های خود در نظر میگیرند. شرکت اینترنتی توی (Toy)، که رتبهی ۳۸ را در بین برترین خرده فروشی های اینترنتی دارد، در سال ۲۰۱۵ این قیمت حداقلی خود را از ۴۹ دلار به ۱۹ دلار کاهش داد. این میزان، یکی از کم ترین قیمت های حداقلی بود که فروشگاه های اینترنتی برای حمل و نقل رایگان در نظر گرفته بودند. این شرکت بعد از این مورد، قیمت مورد نظر را به ۲۹ دلار افزایش داد ولی امروزه در حال انجام حمل و نقل به صورت رایگان برای هر گونه سفارش و با هر قیمتی برای مشتریان است؛ یعنی برنامه ای را – البته به صورت موقتی – اجرا میکند که در آن، قیمت حداقلی برای حمل و نقل به صورت رایگان در نظر گرفته نشده و تمام حمل و نقل ها به طور رایگان انجام میگیرد.
حمل و نقل رایگان، موضوعی بسیار مهم برای شمار زیادی از مشتریان اینترنتی است. بر طبق گزارشی که در ژانویهی سال ۲۰۱۷ در مورد مهم ترین فاکتورهای خرید آنلاین انجام شد، حمل و نقل رایگان دومین عامل مهم در خرید اینترنتی مشتریان بود (مهم ترین عامل، قیمت محصول بود). تعداد زیادی از فروشگاه های اینترنتی در حال ارائه دادن حمل و نقل به طور رایگان در شرایطی ویژه هستند و تعدادشان نیز در حال افزایش است. بر طبق آمار سال ۲۰۱۶، در میان بزرگ ترین خرده فروشان اینترنتی در آمریکای شمالی، ۳۸۷ تا از آن ها دارای امکانِ حمل و نقل رایگان سفارشات بودند. البته این تعداد، هم فروشگاه هایی را شامل میشد که یک حداقل قیمتی را برای حمل و نقل مجانی در نظر گرفته بودند و هم فروشگاه هایی که این حداقل را تعیین نکرده بودند و برای همهی محصولات، حمل و نقل را رایگان انجام میدادند. این تعداد در سال ۲۰۱۵، برابر با ۳۰۳ فروشگاه بود که در یک سال، رشدی معادل ۲۸% داشته است.
- ۹۷/۰۹/۱۲