سال گذشته تجارت الکترونیک رشد چشمگیری داشت. درآمد کشورها از این بخش به ۲٫۳ تریلیون دلار رسید و پیش بینی شد این مقدار تا سال ۲۰۲۱ دو برابر شود. تنها در خود ایالات متحده ، بیش از ۱۰% از فروش خرده فروشی ها در تجارت الکترونیک بود. با اینکه عموم مردم به تدریج به خرید آنلاین روی آورده اند، اما باز هم دیده می شود که بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک در راه موفقیت خود در این بازار رو به رشد با چالش های زیادی مواجه هستند.
از تعداد کسانی که خرید آنلاین انجام می دهند، حدود ۹ تا ۱۱% خرید خود را از طریق تلفن های هوشمند انجام می دهند. ۳۹ % از طریق شبکه های اجتماعی و باقی افراد از سایت های تجارت الکترونیک، خرید می کنند.
از آنجایی که مصرف کنندگان امروز عمدتا به دنبال تجربه بصری هستند، فروشندگان آنلاین نیاز به بهبود طرح های خود برای تحریک مشتری به خرید و کسب درآمد بیشتر دارند. پس بنظر می رسد، جدای از زیرساخت های لازم برای انجام فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک، نکاتی وجود دارد که تاثیر بسزایی در رقم خوردن آینده این صنعت خواهد داشت.
طراحی، یک مزیت رقابتی در بازار تجارت الکترونیک
صنعت تجارت الکترونیک همچنان به روند گسترشی خود در سال ۲۰۱۸ ادامه می دهد. در چنین بازار شلوغی، طراحی و گرافیک، یک مزیت رقابتی است که می تواند یک سایت را به موفقیت رسانده یا باعث شکست آن شود. طراحی سایت تجارت الکترونیکشما می تواند یک جذابیت، لذت و اطلاع رسانی مشتریانتان را برای ایجاد یک تجربه خرید متمایز و لذت بخش فراهم کند. حتی قبل از اینکه مشتری شما خریدی از سایت انجام دهد، جریان سرتاسری و ظاهر سایت شما ممکن است باعث ایجاد حساسیت و نظر انتقادی شده و مشتری را از خرید بازدارد. بنابراین برای دانستن نکاتی در طراحی سایتتان که بازدیدکنندگان ناشناس سایت شما را به مشتریانی راضی تبدیل کند، نکات زیر را دنبال کنید. این مطالب روند طراحی تجارت الکترونیک را در سال ۲۰۱۸ بررسی می کند :
پیمایش تصاویر محصول :
مشاهده سریع تر، باعث کخرید سریع تر می شود. عمل پیمایش فوق العاده لذت بخش است، در این عمل، چشم و مغز ما در یک جریان تمیز و پیوسته محتوا است، و در تضاد با ماهیت ناگهانی و سرزده کلیک کردن قرار می گیرد. بنابراین پیمایش (اسکرول) تصاویر ساده محصول و مرور تجربیات، به خریداران بالقوه اجازه می دهد به سرعت از خرید محصول اطمینان حاصل کرده و ماشه خرید را بکشند.
المان های متقاطع (تقسیم شده) :
استفاده شاد از لایه ها و ترکیب ها برای ایجاد جلب توجه و نگاه غیر معمول مشتری به کار می رود. طرح های متقاطع می توانند صفحات محصول را در هماهنگی با عناصر متضاد مانند متن، عکس و بردار کمک کنند. عناصر متقاطع برای ایجاد طرح های پویا و چشم نواز طراحی می شود.
عکاسی واقعی :
عکاسی اصیل و بدیع، یک چالش واقعی برای وب سایت های تجارت الکترونیک باقی می ماند. عکس ها باید جذاب و جالب باشند. با این حال باید به اندازه کافی ساده باشند تا تمرکز روی محصول از بین نرود. و همچنین عناصر زیبایی شناختی باید برای تمام محصولات شما سازگار باشد. با این حال باید مراقب باشید که مشتریانتان را با ظواهر و حالت و وضعیتهایی که بصورت مداوم تکرار میشود، خسته نکنبد. از به کار بردن عکسهای ضعیف موجود اجتناب کنید، زیرا آنها بلافاصله موجب کاهش ارزش برند شما خواهند شد. راه دیگری برای افزودن محتوای با کیفیت بالا به سایت تجارت الکترونیک، اضافه کردن یک تصویر ۳۶۰ درجه ای از یک مدل با پوشیدن محصول است.
ویدئو یکپارچه :
این ویدئو چیزی بین گیف و ویدئوی واقعی است. ویدئوی یکپارچه (integrated video) یک روش بصری لذت بخش برای نشان دادن ویژگی های محصول و مزایای آن است. در این ویدئوها، ویژگی های خوب یک گیف ( یعنی اندازه فایل کوچکتر، شروع و تکرار خودکار و حذف صدا ) را با تعریف دقیقی که یک فایل ویدئویی دارد ترکیب میکنند. نتیجه کار معرفی کامل محصول شما خواهد بود که بر روی صفحه نمایش مشتریانتان نشان داده میشود.
عکس های محصول خارج شده از جعبه :
تعداد کمی از محصولات هستند که در اندازه استاندارد خود و به بهترین شکل تصویر می شوند. سعی کنید با استفاده از خلاقیت و به کار گیری متن و عکس همزمان در عکس های با کیفیت خود، تصاویری خلق کنید که اندازه محصول داخل جعبه را به خوبی نشان دهد. سعی کنید کل صفحه محصول را در اطراف فضای منفی خود در عکس طراحی کنید.
صفحات فرود محصول (صفحات نمایش محصولات) :
یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد. اولین تعاملات مشتریان با سایت تجارت الکترونیک شما تعیین می کند که آیا آنها جستجوی بیشتری خواهند کرد یا پنجره را بسته و برند شما را فراموش میکنند. ترکیب این موارد، یعنی صفحه فرود محصول، عکاسی جالب، طراحی جذاب و بازاریابی هوشمند برای انتقال گسترده اطلاعات، در ترکیب با یکدیگر یک ابزار بازاریابی کامل را فراهم خواهند کرد.
صفحات فهرستبندی خلاقانه :
صفحات گروهبندی محصولات نباید به گونه ای باشد که مانند یک توقفگاه و ایجاد کننده فاصله بین صفحه اصلی سایت و محصولات تلقی شود. شبکهبندیهای آزموده شده و درست برای محصولات در یک سایت تجارت الکترونیک همواره در حال تحول اند و تجربه ای بی نظیر از مرور کل محصولات یک سایت را ارائه میدهند. یک ساختار غیرمعمول از بخش های محصول ممکن است باعث کشف عناصر تجربه خرید آنلاین مشتری شده و آن را ارتقا دهد.
این مطلب و بسیاری از مطالب ما در این وبلاگ برای کمک به فروشندگان آنلاین است تا در این راه به درستی قدم بردارند. اگر از این مطلب راضی بودید، مطالب مرتبط با تجارت الکترونیک را دنبال کنید. ما به فروشندگان آنلاین برای فروش بیشتر کمک خواهیم کرد.
- ۹۷/۰۹/۱۰