شرکت لجستیکی DB Schenker بزرگترین بازوی لجستیکی گروه DB است که از جمله بزرگترین شرکتهای خدمات لجستیکی جهان محسوب میشود.
معرفی گروه DB :
گروه شرکت های Deutsche Bahn، دومین شرکت حملونقل بزرگ جهان بعد از شرکت DHL میباشد. گروه DB که در سال ۱۹۹۴ از تلفیق شرکتهای حملونقل ریلی آلمان غربی و آلمان شرقی ایجاد شد، هم اکنون بزرگترین اپراتور ریلی و صاحب بزرگترین مجموعه زیرساختهای حملونقل در اروپا است. شرکت DB Schenker یکی از واحدهای زیرمجموعه DB است.
معرفی شرکت Schenker :
شرکت DB Schenker که توسط سازماندهی مجدد و ریبرندینگ شرکت های زیرمجموعه Deutsche Bahn ایجاد شده است، شامل یک بخش لجستیکی شامل حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی و بخش ریلی است و از شرکت های حمل و نقل ریلی اروپا می باشد. مدیرعامل این شرکت یوشن تئوست بوده و درآمد سالانه آن ۱۹٫۷ میلیارد یورو گزارش شده است. دفتر مرکزی آن هم اکنون در اسن آلمان قرار دارد.
تاریخچه تاسیس این شرکت به اواخر قرن نوزدهم (۱۸۷۲ میلادی) در وین اتریش بر میگردد که شرکت شنکر و همکاران به عنوان یک شرکت خدمات حملونقل پا به عرصه وجود نهاد. در سال ۱۹۳۱ این شرکت توسط شرکت حملونقل ریلی آلمان خریداری شد. این شرکت طی دههها به گسترش خدمات خود در آلمان و بازارهای جهانی پرداخت تا در سال ۲۰۰۷ رسما به شاخه لجستیکی گروه DB تبدیل شد.
شرکت DB Schenker در سال ۲۰۰۷ شرکت راه آهن انگلیسی بریتانیا ویلز و اسکاتلند (EWS) را خریداری کرد و از ۱ ژانویه ۲۰۰۹، تمام عملیات لجستیکی شرکتهای DB-Schenker، Railion، EWS و Transfesa همه تحت نام تجاری DB Schenker انجام می شوند.
از سال ۲۰۱۶، عملیات بریتانیا (UK) تحت نام تجاری DB Cargo UK انجام می شود. DB Schenker در حال حاضر بزرگترین شرکت حمل و نقل در انگلستان است و همچنین قطار سلطنتی بریتانیا که توسط ملکه الیزابت دوم و خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد، متعلق به این شرکت است.
این شرکت هم اکنون یکی از بزرگترین شرکتهای لجستیکی طرف سوم جهان است که با دارا بودن بیش از ۹۴٫۰۰۰ نفر پرسنل، از ۲۰۰۰ نقطه در بیش از ۱۴۰ کشور جهان به ارائه خدمات بینالمللی میپردازد. شرکت DB Schenker در ارایه خدمات لجستیکی برای صنایع خودروسازی، فناوری، کالاهای مصرفی و همچنین رویدادهای نمایشگاهی و ویژه، جایگاه برتر را در جهان به خود اختصاص داده است.
خدمات ارائه شده :
خدمات این شرکت به شرح زیر هستند:
– حملونقل جادهای: حمل بسته، گروپاژ، LTL و FTL و راهحلهای چندوجهی
– حملونقل هوایی: خدمات عمومی بار هوایی، خدمات چارتر، راهحلهای چندوجهی و عملیات پرواز
– حملونقل دریایی: خدمات حمل LCL و FCL، راهحلهای چندوجهی، خدمات ارزش افزوده
– لجستیک قراردادی: لجستیک تدارکات و تولید، لجستیک بازپرسازی موجودی، لجستیکی خدمات پس از فروش، لجستیک تجارت الکترونیک و راه حلهای زنجیره تامین
– راه حل های لجستیک یکپارچه: ۴PL، LLP، مدیریت یکپارچه بار، مدیریت حملونقل و راهحلهای زنجیره تامین. در راستای ارائه این خدمات، شرکت DB Schenker راه حل های مربوط به عملیات لجستیک حوزه تجارت الکترونیک را نیز در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. خدمات تجارت الکترونیکی این شرکت شامل تمام عملیات انبارداری و تحویل بستهرا شامل می شود. گروه DB Schenker مزایای استفاده از خدمات مربوط به تجارت الکترونیک خود را در موارد زیر می داند:
۱- افزایش بهره وری : استفاده از راه حل های نوآورانه در انتخاب بسته بندی و ابزار اتوماسیون، برای ساده تر کردن عملیات زنجیره تامین تجارت الکترونیک
۲- خدمات ارزش افزوده به مشتری نهایی : کار با یک شرکت پیشرو در ارائه لجستیک جهانی به معنای دریافت راه حل های پیشرفته است.
۳- مدیریت برگشتی ها : مدیریت تمام جنبه های موارد برگشتی مثل بررسی، تعمیر و دفع ضایعات برگشتی
۴- تحویل سالم بسته ها : داشتن یک شبکه مجرب و اختصاصی برای تحویل پستی بسته ها
- ۹۷/۰۹/۰۸