شرکت لجستیکی DSV یکی از شرکتهای برتر لجستیک طرف سوم دنیاست. این شرکت اصالتی دانمارکی دارد که خدمات حمل و نقل در سراسر جهان را از طریق جاده، هوا، دریا و قطار ارائه می دهد.
معرفی شرکت :
شرکت DSV یکی از شرکتهای برتر لجستیک طرف سوم دنیاست. این شرکت اصالتی دانمارکی دارد که خدمات حمل و نقل در سراسر جهان را از طریق جاده، هوا، دریا و قطار ارائه می دهد. شرکت که توسط نه (۹) شرکت حملونقل مستقل تاسیس شد، در طول دهههای گذشته با رشد قابل ملاحظهای مواجه بوده و موفق شده خود را در بین شرکتهای برتر ۳PL جهان جای دهد. شرکت این موفقیت خود را مدیون خرید شرکتهای رقیب است. از جمله خرید های مهم آن می توان به این موارد اشاره کرد :
- خرید شرکت Samson Transport در سال ۱۹۹۷
- خرید شرکت DFDS Dan Transport Group در سال ۲۰۰۰
- H.Bachmann در سال ۲۰۰۴
- Frans Maas در سال ۲۰۰۶
- و خرید ABX LOGISTICS در سال ۲۰۰۸
دفتر مرکزی آن در نزدیکی شهر کپنهاگ قرار دارد و در بیش از ۸۰ کشور دارای شعبه بوده و نزدیک به ۴۵٫۰۰۰ نفر پرسنل دارد. این شرکت پس از اکتساب UTi Worldwide در ژانویه ۲۰۱۶، به چهارمین شرکت بزرگ فورواردری جهان تبدیل شده است.
تاریخچه DSV A/S :
در سال ۱۹۷۶ شخصی به نام لایف تولبرگ (Leif Tullberg) و ۹ شرکت حمل و نقل جاده ای مستقل، DSV را تأسیس کردند که مخفف عبارت “De Sammensluttede Vognmænd af 13-7 1976 A / S” به معنی (حامل های مشترک ۱۳-۷ سال ۱۹۷۶) بود. لایف تولربرگ تا زمان بازنشستگی خود در سال ۲۰۰۵ به عنوان مدیر عامل باقی ماند. تا یک دهه بعد از تاسیس، این شرکت عمدتا به عنوان یک بخش حمل و نقل برای صاحبان کار، بصورت قراردادی کار حمل و نقل و تحویل را انجام می داد.
این شرکت در سال های بعد استراتژی خرید شرکت های رقیب را در پیش گرفت و با خریدهایی که در سال های مختلف انجام داد، از طرفی باعث گسترش امکانات و تسهیلات خود و درنتیجه انجام عملیات لجستیک در سراسر جهان شد و هم اینکه با خرید رقبا، به نوعی به حذف شرکت های رقیب پرداخت تا یکه تاز میدان در حوزه لجستیک باشد.
این شرکت بعد از خریدهای خود در سال ۲۰۰۶ نام تجاری جهانی خود را “DSV A / S” معرفی کرد تا از سردرگمی جلوگیری شود.
خدمات شرکت DSV A/S :
شرکت، طیف وسیعی از خدمات لجستیکی را ارائه میکند که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– خدمات جادهای: بخش خدمات بار جادهای این شرکت یکی از سه شرکت برتر اروپا در این زمینه است. این خدمات با حدود ۱۷٫۰۰۰ کامیون و در سطح قاره اروپا ارائه می شود
– فورواردری هوایی و دریایی: خدمات حمل هوایی و دریایی این شرکت در سطح جهانی، به صورت فورواردری و در واقع بدون مالکیت کشتی یا هواپیما ارائه می شود. خدمات هوایی و دریایی شرکت بسته به نیاز به صورت درب به درب و سایر اشکال مورد درخواست مشتری ارائه می شود. در صورت لزوم از ترکیب شیوههای حملونقل اعم از هوایی، ریلی، جادهای و دریایی استفاده می شود.
– لجستیک قراردادی: این بخش از خدمات، شامل طراحی راهحلهای لجستیکی و ارائه خدمات مرتبط می گردد. شرکت از ۱۳۰ انبار خود به مساحت حدود ۲٫۳ میلیون مترمربع برای ارائه این خدمات استفاده می کند.
– راه حل های تجارت الکترونیک : ارائه خدمات انبار محلی و بین المللی برای انبارداری ایکامرس برون سپاری شده، پردازش سفارشات و راه حل هایی برای توزیع و تحویل. این شرکت عنوان کرده که راه حل های حمل و نقل کالای تجارت الکترونیک را در سه حوزه ۱- خدمات گام اول (First Mile) ، با استفاده از ناوگان خود و استفاده از خطوط هوایی برای جکع آوری کالا از سراسر جهان و طبقه بندی در انبارهای این شرکت و ۲- گام میانی (Middle Mile) ، با ارائه انبارداری تخصص و خدمات ارزش افزوده برای کالا مثل ذخیره سازی، کنترل موجودی، بسته بندی، کراس داکینگ، برگشتی ولجستیک معکوس و … و ۳- خدمات گام آخر (Last Mile) ، با ناوگان بزرگ خود که ۴۰۰ شهر از ۱۵۰۰ منطقه دور افتاده را پوشش می دهد، انجام داده و خدمات تحویل کالا را بصورت یک روزه، اکسپرس، اقتصادی را شامل می شود.
خدمات لجستیکی تخصصی این شرکت عمدتاً در چهار حوزه خودرو، محصولات مصرفی، بهداشت، های تک(high tech) و تولید صنعتی ارائه می شود.
- ۹۷/۰۹/۰۶