شرکت لجستیکی C.H.ROBINSON یکی از بزرگترین شرکتهای ارائه دهنده خدمات لجستیکی طرف سوم (۳PL) در جهان می باشد.
تاریخچه
در اوایل دهه ۱۹۰۰، چارلز هنری رابینسون یک خانه کوچک کارگزاری داشت که در سراسر داکوتای شمالی و مینه سوتا در ایالات متحده فعالیت می کرد. او در ۱۱ آوریل ۱۹۰۵ با برادران Nash Finch همکاری کرد و اولین رییس این شرکت شد. شرکت Nash Finch رهبر عمده فروشی در منطقه بود و مالک فروشگاه های مواد غذایی بود. پس از مرگ چارلز هنری رابینسون در سال ۱۹۰۹، برادران Nash کنترل شرکت رابینسون را به دست گرفتند.
در سال ۱۹۴۰ شرکت رابینسون به دو قسمت تقسیم شد. قسمت اول تشکیل شده از ادارات و انبارهای فروخته شده Nash Finch بود که توسط کارمندان رابینسون اداره می شد و قسمت دوم هنوز متعلق به خود Nash Finch بود. ورود رابینسون به کسب و کار حمل و نقل بعد از تصویب قانون بزرگراه فدارال در سال ۱۹۶۵ مبنی بر گسترش تجارت بین المللی و جاده های امریکا اتفاق افتاد. این شرکت خدمات و حوزه فعالیت های خود را در بخش حمل و نقل و لجستیک گسترش داد و در سال ۱۹۹۷ به C.H. Robinson Worldwide تغییر نام داد. اکنون این شرکت با تمرکز روی بخش لجستیک، به فعالیت های خود ادامه می دهد.
معرفی شرکت
شرکت C.H.ROBINSON یکی از بزرگترین شرکتهای ارائه دهنده خدمات لجستیکی طرف سوم (۳PL) در جهان می باشد. و خدماتی را در زمینه های حمل و نقل، مدیریت حمل و نقل، کارگزاری و انبارداری ارائه می دهد. خدمات حمل و نقل آن شامل حمل با کامیون، حمل و نقل هوایی، بین المللی و حمل و نقل دریایی است.
این شرکت خدمات لجستیکی خود را به بیش از ۴۶۰۰۰ مشتری در امریکای شمالی و جنوبی، اروپا، آسیا و استرالیا ارائه میدهد. این شرکت در سال بیش از ۱۴ میلیون محموله را جابجا میکند. شایان ذکر است که C.H.ROBINSON بعنوان یک شرکت ۳PL ناوگان حملونقل متعلق به خود ندارد بلکه فعالیتهای حمل و نقل را به شرکتهای مربوطه برونسپاری مینماید. این شرکت جهت پاسخگویی به نیاز حملونقل بار مشتریان خود، به بیش از ۶۸۰۰۰ ارائه دهنده خدمات باربری (اعم از شرکتهای حملونقل، رانندههای کامیون، باربران ریلی، باربران هوایی و باربران دریایی) در سراسر جهان دسترسی دارد.
رابینسون نام تجاری دیگری با برند Robinson Fresh دارد که از طریق آن فعالیت هایی در زمینه خرید، فروش و بازاریابی محصولات و فرآورده های تازه را انجام می دهد. Robinson Fresh محصولات و مواد غذایی تازه را خریداری می کند و آن ها را به رستوران ها، عمده فروشی ها، خرده فروشی ها و توزیع کنندگان خدمات غذایی از طریق شبکه ای از تولید کننده و تامین کنندگان این محصولات به فروش می رساند.
این شرکت همواره به عنوان شرکتی که به محیط کاری کارکنان و مزایای آن ها اهمیت می دهد، شناخته شده است و در رابطه با همین موضوع نیز جوایز و عنوان های زیادی کسب کرده است.
خدمات لجستیکی ارائه شده توسط شرکت C.H.ROBINSON عبارتند از:
- خدمات حمل جادهای
- فورواردری در سطح جهانی
- خدمات ارزش افزوده (لجستیک معکوس، حملونقل کالاهای حساس، خدمات انبارداری و موجودی، حملونقل سریع السیر)
- خدمات حملونقل چندوجهی و ریلی
- راهحل های لجستیکی اختصاصی (خردهفروشی، مواد غذایی و آشامیدنی، خودرو، مواد شیمیایی و پلاستیکها، انرژی)
- لجستیک پروژهها
- خدمات مدیریت حملونقل برای کسبوکارهای کوچک
دستاوردها
در اواخر دهه ۱۹۹۰، این شرکت شروع به ساخت محصولات هدفمند کرد تا حضور جهانی خود را گسترش داده و موقعیت خود را برای ارائه خدمات حمل و نقل و لجستیک در بازارهای بین المللی بهتر کند. این خرید شامل موارد زیر می باشد: گروه Comexter مستقر در آرژانتین؛ Norminter ارائه کننده حمل و نقل اروپای غربی ؛ Vertex Transportation Inc نیویورک؛ خدمات بین المللی Smith Terminal، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان تدارکات شخص ثالث در فلوریدا؛ ارائه دهنده تدارکات بین المللی حمل و نقل بین المللی و …
این شرکت راه اندازی یک پلتفرم فعال با تکنولوژی Navisphere را در سال ۲۰۱۲ راه اندازی کرد. این سرویس امکاناتی برای کارکنان C.H، مشتریان و ارائه دهندگان خدمات رابینسون برای مدیریت تدارکات زنجیره تأمین، حمل و نقل و فعالیت منابع در سطح جهانی فرآهم آورد.
TMC، یک بخش از C.H.ROBINSON ، پشتیبانی شبکه رابینسون را از طریق Managed TMS انجام می دهد.این سیستم، ترکیبی از سیستم مدیریت حمل و نقل جهانی (TMS) و مدیریت فرایند لجستیک است.
این شرکت حمل و نقلی برای دستیابی به بازار جهانی تجارت الکترونیک و گسترش فرصت های خود در بازارهای کمتر از کامیون، در سال ۲۰۱۵ یک کارگزار خصوصی حمل و نقل آنلاین به نام Freightquote را خریداری کرد که مقایسه نرخ حمل و نقل را برای حمل و نقل ملی و منطقه ای ارائه می دهد.
- ۹۷/۰۹/۰۶