خرده فروشی ، عمده فروشی ، لجستیک

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

Zappos فروشگاهی برای عاشقان کفش!! این جمله‌ای است که در مورد Zappos  گفته می‌شود!

فروشگاه اینترنتی بعدی که معرفی خواهیم کرد، فروشگاه اینترنتی zappos است، که در زمینه فروش کفش و لباس فعالیت می‌کند و به عنوان برترین فروشگاه آنلاین کفش در جهان شناخته شده است. برای دیدن سایت این شرکت تجارت الکترونیک می‌توانید اینجا کلیک کنید.

معرفی و تاریخچه فروشگاه آنلاین Zappos

فروشگاه زاپوس ۱۹ سال پیش، یعنی سال ۱۹۹۹ توسط شخصی به نام نیک سوئین مورن (Nick Swinmurn) تحت نام Shoesite.com تاسیس شد و همانطور که از نامش نیز پیداست، تنها مبتنی بر فروش کفش بود. ایده اولیه تاسیس این سایت وقتی به ذهن Nick Swinmurn رسید که نتوانست در فروشگاه محل زندگی خود یک جفت کفش دلخواه خود را پیدا کند. آدرس اولیه این فروشگاه shoesite.com بود، اما پس از گذشت چند ماه از راه‌اندازی سایت، نام آن به zappos (الهام گرفته شده از zapatos در اسپانیائی به معنی کفش) تغییر یافت. پس از چند سال موفقیت‌آمیز، از سال ۲۰۰۸ این شرکت تصمیم به افزودن کیف، لوازم آرایشی، ساعت، لوازم کودک و حتی جواهر و زیورآلات به مجموعه اجناس خود گرفت. هرچند هنوز هم تمرکز اصلی این فروشگاه بر ارائه انواع مختلف کفش است و اصلی‌ترین محصول آن به شمار می رود.

دفتر مرکزی آن در آمریکا (نوادا، لاس وگاس) می‌باشد. انبار بزرگ این فروشگاه نیز در شهر کنتاکی ایالات متحده قرار دارد. در سال ۲۰۰۹ درآمد سالانه آن به ۱ میلیارد دلار رسید. بیش از ۱۵۰۰ کارمند دارد و آدرس وبسایت آن zappos.com می‌باشد. نکته جالب توجه اینکه مالکیت اصلی این شرکت را آمازون بر عهده دارد. سال ۲۰۰۹ بود که این شرکت بزرگ توسط گروه آمازون به ارزش ۱٫۲ میلیارد دلار خریداری شد. در واقع آمازون رئیس خانواده بزرگی است که اعضای قدرتمندی همچون IMDB، Zappos، Lovefilm و Alexa دارد. با این تعاریف، Zappos نیز مدیریت قدرتمندی خواهد داشت.

همانطور که گفته شد این فروشگاه آنلاین ابتدا کار خود را با فروش کفش آغاز کرد. و سپس تصمیم به گسترش فعالیت‌هایش گرفت. زاپوس بعد از آن به فکر جذب سرمایه‌گذاری و گسترش فعالیت‌هایش کرده و با یک برنامه‌یزی درست توانست درآمدی ۱ میلیارد دلاری در سال ۲۰۰۹ کسب کند. یک سال بعد توانست بین ۱۰۰ شرکت برتر قرار بگیرد. در همین سال بود که جهت خرید مورد توجه آمازون قرار گرفت.

اکنون zappos محصولاتی از قبیل کفش با برندهای متنوع و بزرگ، کیف های دستی، عینک، لوازم جانبی و انواع مختلفی از لباس‌های مردانه، زنانه و بچه‌گانه را در سایت خود عرضه می‌کند.

عوامل موفقیت فروشگاه اینترنتی بزرگ Zappos چه بوده است؟

در صنعت خرید آنلاین، Zappos به خاطر کیفیت بالای خدمات مشتریان، نمونه‌ای بارز از سایت‌های تجارت الکترونیک است که مشتریان وفاداری دارد. کارکنان این شرکت هر یک قادرند تعداد زیادی داستان واقعی از تجارب پیش آمده در این زمینه تعریف کنند. همین موضوع باعث ایجاد اعتماد مشتریان به خرید آنلاین از این سایت پرطرفدار شده است. مشتریان بخاطر گذشته درخشان مشتری مداریِ Zappos ، اعتقاد دارند که این شرکت ارزش یکبار امتحان کردن تجربه خرید اینترنتی را دارد.

در سایت Zappos امکانات زیادی برای جستجوی بهتر و خریدِ اینترنتیِ آسان قرار داده شده است. برای مثال در قسمت جستجوی وب‌سایت به صورت مستقیم و با داشتن نام سازنده یا مدل کیف و کفش مورد نظر آن را پیدا کنید. در پایین این نوار جستجو گزینه‌هایی برای فیلتر کردن موارد بر حسب معیارهایی مثل سایز، کفش‌های نوک‌تیز (Narrow Shoes)، کفش‌های پنجه‌پهن (Wide Shoes) یا موارد محبوب (Popular Searches) به صورت لینک وجود دارد. پایین‌تر از این نوار جستجو می توانید دسته‌بندی‌های کلی کالاها را مشاهده کنید که با نگه‌داشتن موس برروی هر مورد زیرگروه‌های موجود در آن نیز نمایش داده می‌شود.در پایین‌ترین قسمت و زیر عنوان Specialty Shops یا فروشگاه‌های تخصصی و Specialty Sizes یا سایزهای اختصاصی قرار داده شده که می توانید برای کاربردهای خاص، یا برای سایزهای خاص (Big & Tall یا بلندقد و بزرگ‌پا، Petites یا کوچک‌پا، پنجه ‌پهن یا پنجه ‌باریک) در آن به جستجو بپردازید.

همه‌ی مواردی که در مطالب بالا گفته شد را می‌توان جزء دلایل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی دانست. برای مثال مدیریت قدرتمند، جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری درست برای گسترش فعالیت‌ها، مشتری مداری فوق‌العاده و توجه به جلب اعتماد مشتریان و طراحی مناسب سایت تجارت الکترونیک و راحتی کار با آن برای مشتریان. همه این عوامل را می‌توان در موفقیت سایت Zappos دخیل دانست.


  • ۹۷/۰۹/۰۵
  • نیما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی