در ادامه معرفی فروشگاههای اینترنتی برتر، با شرکت Wish، یکی از برترین شرکتهای تجارت الکترونیک امریکایی آشنا خواهیم شد. وب سایت ویش یک پلتفرم خرید آنلاین میباشد که به شما اجازه میدهد میلیون ها محصول را با قیمت های باورنکردنی و تخفیفات بسیار عالی خرید کنید. سایت ویش داری بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا میباشد.
معرفی و تاریخچه شرکت فروش اینترنتی Wish
شرکت ContextLogic Inc. که با نام تجاری Wish در حوزه تجارت الکترونیک و کسب وکارهای آنلاین فعالیت دارد، در سال ۲۰۱۰ توسط شخصی به نام Peter Szulczewski به عنوان مدیرعامل و Danny Zhang که هر دو از برنامهنویسان سابق در شرکتهای گوگل و یاهو بودند، تاسیس شد. برای تاسیس و ادامه کار، آنها تاکنون سرمایهگذاریهای بزرگی در حدود یک میلیارد دلار در کار فروش تجارت الکترونیک انجام دادهاند.
سال ۲۰۱۷، بخش Wish Outlet را راهاندازی کرد تا در آن کالاها را با برند فروشگاهش و با قیمتی که خود تولیدکننده پیشنهاد میدهد، به فروش برساند. این فروشگاه همچنین بخش Wish Express را اضافه کرد تا حمل و نقل سریعتری برای ارسال سفارشات اینترنتی مشتریان داشته باشد. در کنار این برنامهها، ویش چهار برنامه تخصصی دیگر هم دارد که عبارتند از : برنامه Geek (الکترونیک متمرکز)، Mama (با محور خانواده)، Cute (با موضوع زیبایی) و برنامه Home با تمرکز روی دکوراسیون خانگی. شرکت Wish همچنین یک اپلیکیشن مارکت پلیس محلی به نام Wish Local دارد.
سال ۲۰۱۷ اپلیکیشن خرید موبایلی این شرکت بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر بازدید کننده در سیستم عاملهای ios و Android جذب کرد. شرکت Wish موفقیتهای زیادی در این مدت کوتاه از تاسیس کسب کرده است. به همین خاطر هم بود که در سال ۲۰۱۵ بود که از آمازون و علی بابا پیشنهاد خرید داشت.
فروشگاه اینترنتی Wish چگونه کار میکند؟
همانطور که گفتیم، وب سایت ویش یک پلتفرم خرید آنلاین میباشد. در ابتدا نیز به عنوان یک اپلیکیشن با نام Wish-List یا لیست آرزو ایجاد شد. این بستر ایجاد شد تا شرکت بتواند محصولات خود را در این اپلیکیشن جلوی دید مشتریان قرار دهند و کاربران نیز محصولات مشابه خود را در سایر وبسایتها مشاهده کنند و درآمدی مبنی بر پرداخت به ازای هر کلیک دریافت کنند. در سال ۲۰۱۳، Wish سیستم همکاری در فروش و نارکت پلیس را به روش کار فروشگاه اینترنتی و در واقع اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی خود قرار داد تا نوع دیگری از کسب وکار را نیز تجربه کرده و مشتریان بیشتری کسب کند.
در حال حاضر میلیونها نفر Wish را برای دریافت کالاهای مد روز برای تخفیف به میزان ٥٠ تا ٨٠ % ارزانتر از آنچه که شما در مرکز خرید محل خود پرداخت می کنید ، استفاده می کنند.
دلایل موفقیت فروشگاه اینترنتی ویش دات کام
این فروشگاه اینترنتی در واقع بیشتر فعالیتهای خود را در بخش اپلیکیشن خود متمرکز کرده است و توسط آن به مشتریانش در سرتاسر دنیا اجازه میدهد میلیونها محصول را با قیمتهای باورنکردنی و تخفیفات بسیار عالی خرید کنند. سایت ویش داری بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا است.
کاربرانی از روسیه تا بزریل – از امریکا تا گوشه گوشه دنیا که از خرید با تخفیفات بالا لذت میبرند. به گفته کمپانی ویش در حال حاضر این وب سایت در جایگاه ششم دنیا از نظر بزرگی و میزان فعالیت و تجارت آنلاین میباشد که در تلاش است تا خود را هر چه بیشتر به رتبه اول این لیست برساند. این تصمیم به معنی رقابت جدی با آمازون، والمارت، ایبِی و علی بابا است. این هدف بزرگ زیرساخت گستردهای میطلبد که اعضای Wish این قدرت را در خود میبینند.
وب سایت ویش کسب و کاری مشابه eBay داشته و با هدف کمک به تولید و عرضه کنندگان خرده فروش و فراهم آوردن دسترسی برای فروش کالا در یک بازار چند صد میلیون نفری شکل گرفته است.
از ویژگیهای اپلیکیشن و در واقع فروشگاه اینترنتی Wish که در موفقیت آن سهم بسزایی داشته است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- نمایش و مرور از میان میلیونها محصولات در دستهبندیهای مورد علاقه مشتریان و استفاده از مفاهیم CSM
- پالایش جستجو بر اساس اندازه , رنگ , و رتبه برند فروشگاهی محصولات برای راحتی مشتریان
- معاملات ساعتی – دو محصول بخصوص در هر ساعت تخفیفات اضافه دریافت میکنند که باعث جذب بازدید کننده و مشتری بالقوه میشود
- دسترسی به نقد و بررسی و تصاویر هزاران کاربر مورد اعتماد
- ایجاد لیست های چندگانه Wish , از قبیل “Holiday Outfits” یا “Android Accessories” برای مناسبتها و جشنوارههای سالیانه
- روش پرداخت آسان “slide-to-pay”
- ۹۷/۰۹/۰۵