خرده فروشی ، عمده فروشی ، لجستیک

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

اگر شما هم صاحب مغازه، فروشگاه و یا مسئول خرید باشید مشکلات عدیده ای را در هنگام کار، خرید برای مغازه، حساب و کتاب فروش و مدیریت کارکنان تان تجربه کرده اید.

خالی از لطف نیست بدانید که ساعت‌های کاری طولانی، کار در تعطیلات رسمی ، مرخصی‌های بسیار محدود و کم در طول سال و راضی نگه داشتن انواع مشتری‌ها با سلیقه‌های گوناگون باعث شده مغازه داری یکی از سخت‌ترین مشاغل به شمار بیاید.

 مشکلات شغل مغازه داری

ساعات کاری طولانی و سرپا ایستادن

صاحبان مغازه و فروشگاه دارها به خاطر رفت و آمد مشتری و لزوم رسیدگی به تک تک مشتریان تقریباً ۸۰ درصد زمان کاری خود را به صورت ایستاده کار می کنند.  این موضوع در طولانی مدت مشکلات جسمی فراوان از جمله آرتروز، دیسک کمر، واریس و .. .برای آنها در پی دارد.این مشکلات با بالا رفتن سن فرد و افزایش وزن او، تشدید پیدا می کند.

برای  کاهش ریسک این بیماری ها، توصیه های پزشکی و ایمنی باید جدی گرفته شوند.

یکی از این توصیه ها  این است که پس از هر یک ساعت ایستادن، ده دقیقه روی یک صندلی نرم و راحت بنشینید. همچنین توصیه می شود که  به ازای هر سه یا چهار ساعت کار، ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نرمش های سبک گردن، کمر، دست و پا را انجام دهید.

 

مدیریت کارکنان

اگر مغازه یا فروشگاهتان برای رسیدگی یک نفره خیلی بزرگ یا شلوغ است، بهتر است کسی را برای کمک استخدام کنید و کار را برای خودتان سبک تر سازید.

با استخدام افراد جدید، مدیریت کارکنان امری مهم و قابل توجه می شود.

خرید عمده اجناس

فرآیند خرید عمده برای مغازه و فروشگاه هم  از اصلی‌ترین چالش‌های مغازه داران و مسئولان خرید است.  انتخاب محصولات مناسب و باب میل مشتری، حفظ کیفیت برندهای موجود در فروشگاه، پیدا کردن قیمت مناسب محصولات برای خرید کلی و عمده و همچنین بنکدار مورد اعتماد برای خرید تنها چند چالش خریداران عمده محصولات است. هر صنفی در این مورد یکی از چالش های بالا را پررنگ تر از بقیه حس می کند.

به عنوان مثال پارچه فروشان و فروشندگان پوشاک، فاکتور قیمت و باب میل مشتری بودن کالا را مهمتر از بقیه موارد ارزیابی کرده‌اند.

فروشندگان لوازم خانه و آشپزخانه پیدا کردن بنکدار مورد اعتماد و مکانی که برای فروش عمده لوازم آشپزخانهجامع و کامل باشد را بسیار مهم تشخیص داده اند.  در این صنف، تعداد برند ها هر روز بیشتر از روز قبل می شود و اجناس بی کیفیت و کم کیفیت تقلبی، به سادگی جای اجناس باکیفیت سابق را در بازار می گیرند.  به همین خاطر پیدا کردن مکان مورد اطمینان فروش عمده لوازم آشپزخانه از چالش های اصلی این افراد به شمار می آید.

سامانه عمده فروشی آنلاین عمدکس، برای رفع این چالش، فروش عمده لوازم آشپزخانه را به صورت مستقیم از تولید کننده به مغازه دار انجام می دهد تا از کیفیت کالایی که به دستتان میرسد مطمئن باشید.

مدیریت مالی

دیگر چالش فروشندگان،  مباحث مالی و کم و زیاد شدن دخل و خرج است. پرداخت اجاره مغازه، پرداخت حقوق افراد مشغول به کار،  بالا و پایین شدن قیمت اجناس،  خرید و فروش چکی،  پرداخت قبوض و مالیات و… تنها چند  مورد از مشغله های مالی فروشندگان هستند. در صورتی که شما راهی مطمئن برای محاسبات پولی نداشته باشید، استرس ناشی از به وجود آمدن خطا و بالا و پایین شدن حساب ها،  آستانه تحمل شما را به شدت پایین می آورد و فروشنده کم تحملی از شما می سازد. قطعاً این کم تحمل بوده میزان فروش شما را تحت شعاع قرار می دهد.

راهکاری که برای این مشکل به شما پیشنهاد می دهیم، در فروشگاه های کوچک استفاده کردن از نرم افزارهای حسابداری مانند هلو برای نگه داشتن حساب های مالی در فروشگاه‌های بزرگ به کار گرفتن فردی به عنوان حسابدار است.

 چالش های فروشندگان تنها به موارد بالا ختم نمی‌شود. شما به عنوان یک فروشنده، می توانید چالش هایی که در صنف خود با آنها روبه‌رو هستید ، و همینطور راه حل خودتان برای روبه رویی با آنها را با ما در میان بگذارید.


  • ۹۷/۰۸/۲۸
  • نیما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی