خرده فروشی ، عمده فروشی ، لجستیک

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

«جف بزوس» مدیرعامل آمازون، به تازگی اعلام کرده که قصد دارد موشک‌های ساخت شرکت فضایی خود به نام «بلو‌اوریجینز» را به فضا پرتاب کند.

جف بزوس نه‌تنها مدیرعامل شرکت آمازون است، بلکه شرکتی به نام «بلو‌اوریجینز» (Blue Origins) را تاسیس کرده تا در زمینه‌ی پرتاب‌های فضایی خصوصی ارزان‌قیمت فعالیت کند. شرکت او، رقیب مستقیم شرکت «ایلان ماسک»، یعنی «اسپیس ایکس» (SpaceX) است.

بلو‌اوریجینز اکنون ۲۰۰ میلیون دلار در ساخت تاسیساتی جدید برای تولید موشک‌های فضایی سرمایه‌گذاری کرده است. در ضمن با همین سرمایه‌گذاری، قرار است کنترل مرکز پرتاب‌های فضایی شماره‌ی ۳۶، در پایگاه نیروی هوایی کیپ‌کارناوال واقع در فلوریدا را به دست بگیرد و پرتاب موشک‌های خود را از این محل انجام دهد. این مکان، در منطقه‌ای به نام «ساحل فضایی» (Space Coast) واقع شده که همه‌ی پرتاب‌های فضایی سرنشین‌دار ناسا، از شروع عصر فضا از آن‌جا انجام شده است.

او این خبر را روز سه‌شنبه اعلام کرد. این شرکت در ماه آگوست نیز یک فضاپیمای زیرمداری به نام «نیو شپرد» (New Shepard) را پرتاب کرده بود. شرکت بلو‌اوریجینز، یک سال پیش کار خود را آغاز کرد. این شرکت و شرکت اسپیس‌ایکس، دو رقیب در برنامه‌های فضایی بخش خصوصی به حساب می‌آیند و به دنبال ساخت موشک‌هایی هستند که قابلیت بازیابی و استفاده‌ی مجدد دارند.

blueorigins-2
بزوس در صحبت‌هایی در باره این موضوع گفت: «چیزی که پروژه فلوریدا را منحصر به فرد می‌کند، پرتاب آن نیست، بلکه ما آن را در این شهر می‌سازیم. ما یک کارخانه بسیار مدرن ساخته‌ایم که در آن‌جا فضاپیماها و راکت‌هایی می‌سازیم که می‌توان بارها و بارها با آن‌ها پرواز کرد. خط تولید ساخت این تجهیزات را در کنار محل پرتاب قرار داده‌ایم تا حمل و نقل آن‌ها آسان‌تر باشد.»

blueorigins-5

شرکت بلواوریجینز تصمیم گرفته بود که موتور BE-4 را در اوایل سال ۲۰۱۶ آزمایش کند و امروز مشخص شد که آن‌ها مصر هستند که قطعا این کار را انجام دهند و برای آن برنامه ریزی کرده‌اند. موتور BE-4 یک موتور احتراقی بزرگ موشک است که این شرکت به وسیله‌ی آن مدارگردهایش را به فضا پرتاب می‌کند.

منبع:‌ Engadget


  • ۹۸/۰۸/۱۴
  • نیما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی