خرده فروشی ، عمده فروشی ، لجستیک

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

آمازون تصمیم گرفته است که دیگر به فروش Apple TV و Chromecast ادامه ندهد. این دو دستگاه، در حال حاضر مشغول رقابت با Fire TV و Fire TV Stick آمازون هستند و محبوبیت بالای آن‌ها آمازون را مجبور کرده است تا از فروش آن‌ها سر باز بزند.

 

رقابت Fire TV و Apple TV کار را به جایی کشانده است که آمازون می‌خواهد دیگر دستگاه‌های اپل و گوگل را نفروشد.

 

خبر توقف فروش Apple TV و Chromecast در آمازون، ابتدا توسط خبرگزاری «بلوم‌برگ» کشف شده بود. این خبرگزاری یک ایمیل درون‌سازمانی را از سوی آمازون کشف کرده بود که به کارکنان‌اش از جمع شدن این دو دستگاه از تاریخ ۲۹ اکتبر می‌گفت.

در حال حاضر هم دیگر اجازه‌ی فروش Apple TV و Chromecast در هیچ یک از فروشگاه‌های آمازون وجود ندارد. این شرکت در بیانیه‌ای گفته است: “روکو، پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و Fire TV انتخاب‌هایی عالی هستند.”

دلیل توقف فروش دستگاه چندرسانه‌ای اپل و گوگل، پشتیبانی نکردن این دو دستگاه از سرویس Amazon Prime Video است. آمازون به فروشگاه‌های‌اش در ایمیلی گفته است: “در طول سه سال گذشته، Prime Video به بخش مهمی از Prime تبدیل شده است. این موضوع بسیار مهم است که پخش‌کننده‌های چند رسانه‌ای را بفروشیم که قابلیت تعامل با Prime Video را داشته باشند.”

دستگاه‌هایی مثل Apple TV یا Chromecast از سرویس پخش ویدیو و فیلم آمازون پشتیبانی نمی‌کنند، چون خود آمازون این نرم‌افزار را روی این دستگاه‌های چند رسانه‌ای قرار نداده است. آمازون مجبور است که به‌ازای هر خرید مشتری‌های‌اش، به اپل یا گوگل درصدی را پرداخت کند، برای همین هم Amazon Prime Vidoe را روی دستگاه‌های اپل و گوگل قرار نمی‌دهد.

این حرکت آمازون ممکن است روی فروش Chromecast تاثیر بگذارد. این دستگاه چندرسانه‌ای گوگل، از زمان عرضه‌اش یکی از پرفروش‌ترین کالاهای بخش الکترونیک آمازون بوده است. گوگل هم اخیرا از مدل جدیدی برای Chromecast رونمایی کرده است.

با تمام این اوصاف، کسانی که قصد خرید Chromecast یا Apple TV را داشته باشند، می‌توانند به فروشگاه‌های بسیار دیگری به غیر از آمازون، مثل فروشگاه‌های خود اپل و گوگل بروند.

منبع: The Verge

  • ۹۸/۰۸/۱۳
  • نیما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی